Michael Schumacher a Mercedes támogatásával debütált a Formula-1-ben
Áron 2010.01.30. 14:18

Az olasz Formula-1-es rajongók nem vették jó néven Michael Schumachertől, hogy elhagyta a Ferrarit, és a Mercedes színeiben tér vissza a versenypályákra. A hétszeres bajnok új csapata bemutatóján elmondta, hogy soha nem felejti el a Scuderiánál töltött éveket, valamint, hogy a német gyártó felé is törlesztenie kellett. Az Autobild Motorsport utánajárt a Schumacher - Mercedes kapcsolat kezdeteinek.
1989 őszén a Mercedes sportigazgatója, Jochen Neerpasch azt a megbízást kapta, hogy készítse fel a Sauber csapatot a Formula-1-es szereplésre. A terv az volt, hogy 1992-ben a Sauberrel karöltve a Mercedes visszatér a száguldó cirkuszba. "Ezért is támogattuk az utánpótlás versenyzőket, hogy német pilótákkal rajtolhassunk."
A kiválasztottak között az 1989-es Formula-3-as bajnokság első három helyezettje szerepelt: Heinz-Harald Frentzen, Karl Wendlinger és Michael Schumacher. A trió felváltva állt rajhoz Jochen Mass vezényletével a Sportautó világbajnokságban egy 920 lóerős Mercedesszel. "Valamennyien gyorsak voltak, de Schumacher volt az, aki mindent alárendelt az autósportnak. Ezért döntöttünk úgy, hogy vele és egy idősebb versenyzővel rajtolunk 1992-ben a Formula-1-ben. Erős csapatunk volt, Harvey Postlethwaite és Mike Gascoyne révén két remek technikai szakemberrel büszkélkedhettünk, és az autó '91-ben már el is készült."
A Mercedes '91-ben lehetőséget biztosított Schuminak a Formula-1-es debütálásra - a Jordan színeiben. "Az én feladatom volt, hogy megegyezzek Eddie Jordannel. A csekket Peter Sauber írta alá, de a pénzt a Mercedes biztosította." - folytatta a szakember.
"Amikor aláírtuk a szerződést, Michael azt mondta Jochennek (Neerpasch): 'Ezt soha nem fogom nektek elfelejteni, és egyszer majd megszolgálom a bizalmat.'" - emlékszik vissza Eddie Jordan.
A Mercedes abban is szerepet játszott, hogy Schumacher ezt követően a Benettonhoz csatlakozott. "Jordan le akarta szerződtetni Michaelt, mi azonban úgy véltük, hogy több értelme van a Benettonhoz szerződni. Ezzel azt akartuk elérni, hogy Michael jól felkészülten szállhasson a Mercedesbe." - folytatta Neerpasch.
A Daimler korábbi elnöke, Edzard Reuter 1991 végén leállította a Formula-1-es projektet, így Schumacher a Benettonnál maradt, ahol megkezdte a sikersorozatát. A német gyártó 1993-ban motorszállítóként visszatért a Formula-1-be, és ekkor lehetőségük volt Schumacher szerződtetésére, de nem tették. "Visszaszerezhettük volna Michaelt, és Peter Sauber meg is próbálta megnyerni őt a Sauber-Mercedes projekthez."
Mivel ez visszalépés lett volna Schumi számára, máshogy döntöttek. "A Mercedes elnöke, Jürgen Hubbert nélkülözte Schumachert, mert nem akart akadályt görgetni az útjába."
Ezt követően a Mercedes háromszor is megpróbálta megszerezni Schumachert - sikertelenül. 1995-ben a német pilóta döntött úgy, hogy a Ferrarit választja a McLaren-Mercedes helyett. 1998-ban Monacóban az azóta hétszeres bajnok megegyezett Hubberttel, a McLaren csapatvezetője, Ron Dennis azonban úgy döntött, hogy nem dolgozik együtt vele. 2006-ban a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug is megkörnyékezte Schumit, ő azonban ekkor már eldöntötte, hogy visszavonul.
Három évvel később, 2009. december 23-án azonban hivatalosan is bejelentették, hogy Schumacher visszatér a Mercedeshez, ahol a bajnoki cím megszerzése lesz a célja. |