Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Alberto Ascari, a Ferrari első világbajnoka

Alberto Ascari, a Ferrari első világbajnoka

Áron  2009.07.13. 21:08

Alberto Ascarit váltómeghibásodás akadályozta meg abban, hogy már a Ferrari legelső világbajnoki futamgyőzelme is az ő neve mellé kerüljön. A milánói születésű versenyző 1952-ben és 1953-ban szerezte meg bajnoki trófeáit. A halál, mint akkoriban sok pilótát, Ascarit is a pályán érte, 1955-ben 36 évesen tesztelés közben vesztette életét.

A babonásságáról éppen annyira, mint kiváló vezetői képességeiről ismert Ascarin kívül csak egy olasz világbajnoka van a Forma-1-nek, Nino Farina személyében. Ascari motorversenyzéssel kezdte pályafutását, a nagy presztizsű Mille Maglián szeretett bele a négykerekűek világába, 1940-ben.

Alberto Ascari 1918. július 13-án született Olaszországban, a kor ünnepelt motorversenyzőjének, Antonio Ascarinak fiaként. Apja és fia mindössze hét évet tölthetett együtt - idősebb Ascari 1925-ben egy balesetet követően belehalt sérüléseibe -, de ez az idő is elég volt arra, hogy Alberto idejekorán elhatározza, apja nyomdokaiba fog lépni.

Már a Forma-1-es világbajnokság elindítása előtt részt vett különböző nagydíjakon, a Maserati színeiben. A második világháborút követő időszakban csapattársa az a Luigi Villoresi volt, aki Ascari legjobb barátja volt, és akivel mindig egyszerre váltottak csapatot.
 

Ascari a szeretteiről: "Jobban szeretem keményen kezelni őket. Nem akarom, hogy túlságosan is szeressenek. Mert így, ha egy nap meghalok, nem fognak annyira szenvedni."

1948-ban Sanremóban nyerte első Grand Prix-jét. A Forma-1-ben a Ferrarival együtt mutatkozott be az 1950-es Monacói Nagydíjon, a Villoresivel és Raymond Sommerrel alkotta trióban. Ascari a második helyen ért célba. A szezon során Monzában megismételte ezt az eredményt, igaz akkor osztoznia kellett a dobogó 2. fokán.


Ascarit még Michael Schumacher sem tudta mindenben utolérni

Első Forma-1-es futamát 1951-ben a Nürburgringen nyerte meg, nem sokkal később egy olaszországi győzelemet ünnepelhetett. Európai sikereit látva Enzo Ferrari, akivel a történelemben Ascari szinte egyedüliként ápolt jó kapcsolatot pilótaként, biztosított neki egy versenygépet az 1952-es Indianapolisi 500-asra is, Ascari azonban kiesett az amerikai versenyen.

Ez volt az egyetlen olyan a világbajnoki pontversenybe beszámító megmérettetés, ahol Ascari nem tudott nyerni az ’52-es szezonban. Az európai kontinensen rendezett hat nagydíjból (Belga, Francia, Brit, Német, Holland és Olasz Nagydíj) mindannyiszor az olasz bizonyult a legjobbnak, olyannyira, hogy még a leggyorsabb körök is az ő nevéhez fűződtek az F1 történelmének legrövidebb szezonjában, mely kevesebb, mint négy hónapig tartott. Fél pont híján az összes lehetséges pontot megszerezte Ascari, de mivel az egyik versenyen ketten is megfutották a leggyorsabb kört, osztoznia kellett az ezért járó egy egységen.

1953-at úgy kezdte, ahogy az előző évet abbahagyta, 3 egymás utáni győzelmét (Argentína, Hollandia, Belgium) hozzáadva az 1952-es hat sikeréhez, Alberto Ascari a mai napig csúcstartó az egymás után szerzett győzelmek örökranglistáján. Ezt a rekordot, még a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher sem tudta megdönteni, a német 2004-ben egymás után "csak" hétszer lett első.
 

Tudták róla?!
- Ascarit 1992-ben választották be a Motorsport Hall of Fame csarnokába a legnagyobbak közé, a legjobban szeretett bajnokok között volt,
- lányának a Patrizia, fiaának apja előtt tisztelegve az Antonio nevet adta,
- beceneve Ciccio, azaz köpcös volt,
- úgy kerülte a fekete macskákat, mint más a pestist,
- Ascari nem véletlenül került gyorsan Enzo Ferrari kezei alá, az öreg Enzo Antonio Ascari jó barátja volt, fiatal korukban még csapattársak is voltak.

Ascari sikerszériáját egy franciaországi negyedik hely törte meg. Majd ezt követő újabb két győzelmével (Nagy-Britannia, Svájc) megszerezte második világbajnoki trófeáját is.



Az 1954-es szezonra Lanciára váltott a bajnok, mivel azonban az olasz márka nem készült el versenygépével időben, Ascari és Villoresi a Maseratinál folytatta ideiglenesen a versenyzést. Ascari azonban egy versenyt sem tudott befejezni, míg ismét rajthoz nem állt a Mille Maglián, második nekifutásra az olasországi országúti versenyen is győzelmet szerezve.



1955 és a monacói futam

Sajnos az 1955-ös év sem indult sokkal jobban, és ami ennél is rosszabb: tragédiával ért véget. A monacói futamon, mely a szezon 2. állomása volt Ascari elrontotta az alagút kijárata után következő sikánt, és megfelelő védőkorlátok híján a tengerbe zuhant. A közönség lélegzetvisszafolytva nézte a vízből felszálló gőzt és füstöt, mígnem nagysokára Ascari híres kék sisakja, alatta az eszméletlen versenyzővel felbukkant a víz felszínén. A kétszeres világbajnokot orrtöréssel szállították kórházba.


Érdekesség
- Paul Hawkins, a másik versenyző, aki Ascarin kívül valaha beleesett az öbölbe a monacói pályáról (tíz évvel később) szintén május hó 26. napján halt meg, 1969-ben.
- Ascari az egymás után szerzett legtöbb leggyorsabb kör (7) tekintetében is élen áll, Kimi Räikkönen (6) került hozzá legközelebb 2006-ban.

Mindennek meg sem kellett volna történnie, ha Ascari tudta volna, hogy nem kell nagy gázzal mennie, lévén, az első helyen haladó Stirling Moss kiállni kényszerült Mercedesével, átruházva a vezetést Ascarinak. Minderről viszont kommunikációs eszközök híján tudomása sem volt. Abban a hitben vezette Lanciáját, hogy be kell fognia Mosst, ha meg akarja nyerni a monte-carlói versenyt. A helyi hangosbeszélő a nézőkkel már tudatta, hogy Ascarinak áll a zászló, persze éljenzés és taps kísérte az olaszt ettől a pillanattól fogva. Csakhogy Ascari mindebből szinte semmit nem vett észre, a nagy sebesség pedig megbosszulta magát, és a Lancia a vízben kötött ki. Ascari egészen eddig a pontig mindig híres volt arról, hogy sosem feszegette a határokat.




Ascari 1951-es monzai győzelme


Négy nappal később, 1955. május 26-án Ascari nem bírt magával, a pihenés helyett elment megnézni barátját, Eugenio Castellottit. Honfitársa egy Ferrari 750-es sportautót tesztelt Monzában. Mivel úgy volt, hogy ezt az autót Castellottival felváltva fogják vezetni egy 1000 km-es versenyen, Ascari nem bírta megállni, hogy ne próbálja ki a Ferrarit, és néhány kör erejéig átvette a kormányt.



De tényleg csak néhány kilométer erejéig. Ugyanis a harmadik körben tisztázatlan körülmények között fejreállt a Ferrarival, többször is átpördült saját tengelye körül az autó, Ascari pedig kivágódott az ülésből. Olyan súlyos sérüléseket szerzett, hogy a helyszínen belehalt a balesetbe. Ascarit utolérte a végzete. A legendásan babonás olasz pilóta ezúttal saját, jól bevált kék sisakja és fehér kesztyűi nélkül ült volán mögé. Bukója ugyanis a monacói megmártózása miatt ekkor még javítás alatt állt.



Egy egész nemzet gyászolta

A monzai pálya ezen szakaszát később átépítették, lassító sikánt iktattak be a betoncsíkba, mely a mai napig a Variente Ascari nevet viseli.



"Amikor az élen volt, nem volt könnyű megelőzni, sőt, egyenesen lehetetlen volt." Enzo Ferrari Ascariról


Ascari és édesapja halála között rengeteg hasonlóságot fel lehet fedezni. Alberto, Antonióhoz hasonlóan 36 évesen vesztette életét, igaz négy nappal fiatalabban. Mindketten vezetés közben, egy gyors balos kanyarban szenvedtek halálos kimenetelű balesetet, azok után, hogy négy nappal korábban túltéltek egy-egy hasonlóan ijesztő esést. Antonio (Európa-bajnok motoros) is a hónap 26. napján távozott az élők sorából. Mindketten 13-13 győzelmet szereztek saját elitkategóriájukban.

Ascarit édesapja mellé temették el a monumentalei temetőben. Alberto Ascari két gyermekét és feleségét, Mietta Ascarit hagyta maga után, és persze gyászoló olaszok millióit. Végső nyugalomba helyezésének napján a visszaemlékezések szerint olyan csend honolt Milánóban, mint még soha, annak ellenére, hogy százezrek kísérték utolsó utjára Ascarit, koporsóján kék sisakjával.

Halálát követően a Lancia kivonult a motorsportból, döntésükben rossz anyagi helyzetük is
szerepet játszott.

 

Alberto Ascari Forma-1-es eredményei:

Év Csapat/Motor Helyezés Pont Futam Győzelem  Pole 
1950  Scuderia Ferrari 5. 11 4 - -
1951  Scuderia Ferrari 2. 25 7 2 2
1952  Scuderia Ferrari
Bajnok 53,5 7 6 5
1953  Scuderia Ferrari
Bajnok 47 8 5 6
1954  Maserati
Scuderia Ferrari
Scuderia Lancia
25 1,1 4 - 1
1955  Scuderia Lancia - 0 2 - -
Összesen     137,6 32 13 14
 
Óra
 
Naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG