Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Forma-1 2007: Apa, kezdődik!

Forma-1 2007: Apa, kezdődik!

Tizenegy csapat huszonkét pilótája pénteken megkezdi a versenyfutást a megszerezhető két világbajnoki címért Melbourne-ben, a Forma-1 történetében immáron 58. alkalommal. Összeállításunkban a szezonrajt előtti legfontosabb tudnivalókat gyűjtöttük össze.

Több hónapos felkészülés és közel 170.000 tesztkilométer megtétele után a mezőny pénteken, az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésen végre nekivág a 2007-es világbajnoki sorozatnak. Az Albert Parkban Fernando Alonso személyében a címvédő, és az egyetlen aktív világbajnok is ott lesz a rajtnál. Három versenyző, Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen és Adrian Sutil pályafutása első F1-es startjára készül, de Robert Kubica és Anthony Davidson sem túl járatos, mindketten első teljes évadjuknak vágnak neki az idei esztendőben. Alexander Wurz személyében köszönthetünk egy nagy visszatérőt, de ugyanakkor egy nagy hiányzója is lesz az idei évadnyitónak. Mint az jól ismert, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher 16 szezon után tavaly elköszönt a száguldó cirkusztól, máig vitatott méretű űrt hagyva maga mögött.

Röviden talán így lehetne összefoglalni az idei első futam előtt a történteket, de akkor még nem szóltunk a legfontosabb szabálymódosításokról, vagy éppen az elmúlt hónapokban lejátszódó pilótakeringőről, de konkrétan arról sem, hogy a csapatok milyen előjelekkel várják a szezont. Az alábbiakban mindezt pótoljuk!

Szabályváltozások - 2007

Michelin abroncsokAhogy az lenni szokott, az idei évben is változtak a szabályok. Az egyik legdrasztikusabb változáson a motorokra vonatkozó regulák estek át, ugyanis a csapatoknak a 2006-os szezonzáró Brazil Nagydíj után le kellett adniuk egy olyan erőforrást a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), amellyel az idei évben, illetve a rá következő három esztendőben versenyezni szeretnének. A FIA csak olyan motort fogadott el a résztvevőktől, amely a 2006-os szezon során az előírtaknak megfelelően már két teljes versenytávot teljesített. A csapatoknak azonban december 15-ig lehetőségük volt arra, megfogalmazzák, mely elemeken szeretnének változtatni március 1-ig, mikor végleges formájában leadják erőforrásaikat. Az irányító testület a motorfejlesztések befagyasztásával a költséges drasztikus csökkenését szeretné elérni a következő négy évben. A költségek csökkentése mellett a biztonsági szint emelése is cél volt, így az idei évtől 19 000-re szabályozták az egységek maximális fordulatszámát. Bár a korlátozás kétségkívül összehozhatja a mezőnyt, több versenyző is arra panaszkodott, hogy ezzel sokkal nehezebbé válhat az előzés a 2007-es idényben.

Gumitéren is komoly változások voltak az elmúlt hónapokban. A Michelin tavalyi kiválásával az idei évtől a Bridgestone egyedüli beszállítóként látja el a teljes mezőnyt termékeivel, ami miatt egyesek úgy gondolják, hogy a régebb óta a japánokkal dolgozó istállók, köztük a Ferrari is, valamelyest előnyben lesznek a többiekkel szemben. A FIA azonban cáfolta mindezt, ugyanis megerősítette, a Bridgestone teljesen új keverékeket készített az idei évre, pontosabb négyféle specifikációt, melyek közül minden egyes versenyen kétfélét bocsát a csapatok rendelkezésére. Az új sportszabályzat értelmében viszont mindkét specifikációból legalább egy garnitúrát fel kell használniuk a csapatoknak a versenyen - kivéve, ha esnik az eső -, és ezt még maguk a nézők is ellenőrizhetik, ugyanis a lágyabb keverékű gumik pereme jól látható módon meg lesz jelölve, mellyel az idei évben teljesen nyílttá válik a stratégia. A csapatok maximálisan 14 garnitúra száraz, öt garnitúra esős, és négy garnitúra extrém esős abroncsot használhatnak fel egy adott versenyhétvégén.

Bár technikai területen történt még egy-két kisebb változás - mint a kormányon helyet kapó pályaállapot-jelző ledsor, illetve néhány a biztonságért felelős szenzor megjelenése - javarészt a sportszabályzat változott.

Talán a legszembetűnőbb az, hogy a versenyhétvégék időbeosztása megváltozott. Pénteken az eddigi két, egyenként egyórás tréning helyett, két másfél órás edzést rendeznek meg, ahol a csapatok a tavalyi évvel ellentétben három helyett csak két autóval körözhetnek, ám azokba a versenyzők rovására, tesztpilótákat is ültethetnek. A megszorítás annyi: a délelőtti és délutáni edzésre is előre kell nevezni a versenyzőket, tehát egy adott tréningen csak két versenyző körözhet egy csapaton belül. Mivel a tavalyi évben a pénteki edzéseken szinte csak a harmadik autóval futó tartalékversenyzők köröztek, hogy a versenyzők megkíméljék a két versenyhétvégére kalibrált motorjaikat, a szövetség az idei évben lehetővé teszi a csapatok számára, hogy pénteken edzésmotort használjanak, ám azoknak is meg kell egyezniük a már leadott specifikációval. A szövetség ezzel azt szeretné elérni, hogy a pénteki tréningek is mozgalmasak legyenek, senki ne spóroljon az autójával. A versenymotort tehát csak a szombat délelőtti edzést megelőzően kell az autókba építeni, és ennek az egységnek kell kibírnia két versenyhétvégét, azaz az idei évtől már csak négy napot.

Ugyan sok kritika érte a tavalyi évben bevezetett új időmérő szisztémát, a szövetség nem bolygatta, vagy egyszerűen már nem merte bolygatni a kvalifikáció menetét 2007-ben. A versenyen azonban lesz némi változás, ugyanis átdolgozták a biztonsági autóra vonatkozó regulákat.

Mivel a tavalyi esztendőben többen is panaszkodtak arra, hogy jogtalan hátrányba kerülnek a biztonsági autó beküldése miatt, az irányító testület átdolgozta az ilyen esetekben életbe lépő szabályokat. Az idei évtől a biztonsági autó pályára küldésekor egészen addig zárva lesz a boxutca (vagyis nem lehet tankolni), míg a teljes mezőny fel nem sorakozott a vezető autó mögött. Aki a biztonsági autó kiküldésének pillanatában tankoláson és kerékcserén volt, az természetesen befejezheti a műveletsorozatot, ám azok, akik mégis tankolásra adják a fejüket - mert mondjuk nem tehetnek mást, és ha nem cselekednek, kiszárad a tankjuk - 10 másodperces büntetést kapnak. A szövetség ezzel azt a tumultust szeretné elkerülni, mely a biztonsági autós fázisban jellemezte a boxutcát.

Az elmúlt években egyre égetőbbé vált az a kérdés, vajon miként lehetne megoldani, hogy a lekörözött versenyzők ne ékelődjenek be a pozíciókért harcolók közé a biztonsági autó mögött. Bár több megoldás is felmerült az elmúlt hónapokban, a szövetség végül úgy határozott, mikor a versenybíróság biztonságosnak ítéli meg, akkor jelzést adhat a lekörözött versenyzőknek, hogy álljanak ki a pozíciókért harcolók közül, és megelőzve a biztonsági autót, egymás közti pozíciójukat megtartva tegyenek meg egy kört és álljanak be a sor végére, még mielőtt a biztonsági autó el nem engedi a mezőnyt. Az idei évtől tehát a biztonsági autó már nem szól olyan nagymértékben bele a verseny alakulásába, noha a riválisok közti különbségek egyértelműen elvesznek.

Annak köszönhetően, hogy eddig nem volt egységes rendszer arra vonatkozóan, miként lehet büntetni azokat, akik feltartják, vagy akadályozzák vetélytársaikat az időmérő edzésen, a szövetség ezen a területen is változtatott. Az idei évtől a versenybírák bármikor hátrébb rangsorolhatják a bűnöst a rajtrácson, függően a helyzet komolyságától. Fellebbezésnek helye nincsen.

Most pedig nézzük, mit várhatunk az egyes csapatoktól...

ING Renault F1 Team

Renault R27Két év alatt két egyéni világbajnoki cím, és összesen 19 győzelem. A következő esztendőben jelentős visszaesés, és harmadik hely a konstruktőrök közt. Ez volt a mérlege a Renault-előd Benettonnak 1996 végén, az első Michal Schumacher nélküli idényben. Tizenegy évvel később kísértetiesen hasonló a helyzet a francia gárdánál. Fernando Alonso szintén két vb-elsőséggel a tarsolyában hagyta ott Flavio Briatorét és csapatát. A kérdés az, hogy a folytatás is hasonló lesz-e, vagy a történelemben harmadikként a Renault is képes lesz arra, hogy egymás után legalább háromszor legyen világbajnok.

A triplázás eddig csak a McLarennek (1988-1991) és a Ferrarinak (2000-2004) sikerült. Ez a két gárda a téli tesztek eredményei alapján most is a Renault előtt jár, és ha a bajnokesélyes pilótákra terelődik a szó, a legtöbben általában Alonsót, Raikkönent vagy Massát emlegetik (nem feltétlenül ebben a sorrendben), és ugyebár jelenleg egyikőjüknek sincs Renault-s kötődése.

A csapatban nem történtek jelentősebb személyi változások (bár Alonso távozása mindenképpen nagy érvágás), így az összeszokottság mellettük szól. Az R27 is időben elkészült, ráadásul az első tesztektől fogva gyors volt, de a fentebb már említett két rivális rendre megelőzte a festésében is jelentősen megújuló Renault-kat. Ennek talán legfőbb oka, hogy tavaly a Michelin abroncsokkal verhetetlennek bizonyuló autókra idén már a Bridgestone termékei kerülnek fel, és a jelek szerint ezt még nem szokta meg a csapat.

Pilóták terén sem nevezhetőek éppen veretesnek a franciák. Giancarlo Fisichella számára vízválasztó lesz az idei év, hiszen az olasz most elsőszámú versenyző lesz, így minden adva lesz számára, hogy világbajnok legyen. Persze más kérdés, hogy a kiöregedő félben lévő Fisico képes-e az áttörésre. Mindenesetre csipkednie kell magát, mert ha nem tudja szállítani az eredményeket, akkor könnyen az idei lehet pályafutása utolsó F1-es szezonja. Csapattársa az a Heikki Kovalainen lesz, aki a teszteken gyorsaságáról, a GP2-ben pedig remek versenyzői képességeiről már tanúbizonyságot tett. A finn képes lesz jó eredményeket elérni, és akár már újonc évében megszerezheti első győzelmét is.

A Renault a téli teszteredményeket figyelembe véve jelenleg kisebb hátrányban van a Ferrarival és a McLarennel szemben, de a csapatot még korai lenne leírni, hiszen mégiscsak a legutóbbi két év világbajnokáról van szó.

Előny
Hátrány

+ összeszokottság

+ korán elkészült az autó

+ sok tesztkilométer

- nincs Alonso

- pilóták

- kevés tapasztalat a Bridgestone-okkal



Scuderia Ferrari Marlboro

Ferrari F2007A vörösök számára a legnagyobb kérdés, hogy miként tudják pótolni a két legnagyobb távozót, Michael Schumachert és Ross Brawnt. A német klasszis hét világbajnoki címmel a háta mögött (ebből ötöt szerzett a Ferrarival) a tavalyi szezon végén köszönte meg a lehetőséget és dobta a sarokba a bukósisakot. Vele együtt távozott Ross Brawn is, akinek a sikerkorszakban az olaszok sokszor legalább annyit köszönhettek, mint a pilótáknak.

A nagy átalakulás ellenére a csapat ütőképesnek tűnik. Ugyan a téli teszteket nem kezdték éppen a legjobb formában, hiszen kezdetben technikai problémák hátráltatták Massáékat, így az időeredmények is gyengére sikeredtek. Az utolsó tréningen Bahreinben viszont már finoman szólva is versenyképesnek tűntek az F2007-esek, a vetélytársak nem igen találtak fogást a vörösökön. A Ferrari ráadásul évek óta a Bridgestone papucsait koptatja, ami szintén jelent némi előnyt a többiekkel szemben. Így a patinás csapat a szezon előtt egyértelmű favorit, még akkor is, ha az elnök, Luca di Montezemolo próbálta hűteni a lelkesedést.

Schumacher távozásával lényegében a csapatnál megszűnt az elsőszámú pilóta fogalma is. A vezetőség Schumi helyére a remek képességű Kimi Raikkönent szerződtette, akinek csapaton belül Felipe Massával kell megküzdenie. Kétségtelenül a brazil van kedvezőbb helyzetben, hiszen tavaly már az olaszok alkalmazásában állt, de azért Raikkönent sem kell félteni. Ha Jean Todték kordában tudják tartanai a két titánt, akkor a kettejük közti vetélkedésből csak profitálhat a csapat.

Akárhogy is lesz, az egészen biztos, hogy a Ferrari idén is ott lesz a vb-címért folytatott harcban, és ezúttal is két olyan pilótája van, akik képességeik alapján felülhetnek a trónra év végén. Ha a téli teszteken nem csak blöfföltek az olaszok, akkor idén az eredményhirdetéseken a pilóták himnusza után gyakran felcsendülhetnek majd az olasz nemzeti dallamok is. Csak ezúttal egészen biztosan nem a Schumacher nevű karmester vezényel majd a pódiumon...

Előny
Hátrány

+ kimagasló teszteredmények

+ költségvetés

+ Bridgestone-os tapasztalat

+ motiváltság

- nincs Schumacher

- személyi változások

- nincs elsőszámú pilóta



Vodafone McLaren-Mercedes

McLaren MP4/22A McLaren idén nagy dobásra készül. A csapat a tavalyi, győzelem nélküli esztendő után nemcsak futamot akar nyerni, de 1999 után a világbajnoki címért járó serleget is betenné a vitrinjébe. És hogy a csapatfőnök, Ron Dennis, nem csak a levegőbe beszél, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az,hogy szerződtette a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót.

A technikai személyzet viszont jelentős átalakuláson ment keresztül. A legnagyobb érvágást talán Adrian Newey távozása okozta, a sztártervező a Red Bull Racinget választotta. A neves szakember után többen is kiváltak a csapatból, így ezen a fronton lényegében mindent az alapokról kellett újjáépíteni. Viszont ez annyira jól sikerült, hogy az MP4-22-es modell a téli teszteken remekül szerepelt. A felkészülés kezdetén a McLaren új versenygépe mindenkinél jobb volt, Alonso és Hamilton is sorra futotta a legjobb időket, és ugyan a hajrában a Ferrari mindenkit beelőzött, az ezüstnyilak is ütőképesnek tűnnek.

Ha azt nézzük, hogy az idei évnek két új pilótával vág neki a gárda, akkor az elvileg nem sok jót ígér. De micsoda duóról van itt szó! A legutóbbi két szezon bajnokát, Feranando Alonsót bizonyára senkinek nem kell bemutatni, az újonc, Lewis Hamilton pedig, aki tizenhárom éves kora óta tartozik a gárda kötelékébe, már megvillantotta oroszlánkörmeit, ugyanis tavaly bajnokká avatták a Forma-1 előszobájaként is emlegetett GP2-es géposztályban. Mérget vehetünk tehát rá, hogy a páros borsot tör majd riválisai orra alá.

Szóval új mérnökök, új pilóták, új gumik, és új színek jellemzik a csapatot. A nagy megújulás hallatán azonban ne legyintsen senki, a McLaren eltökélt célja, hogy megnyerje a világbajnokságot, és a konkurenciának alaposan fel kell kötnie azt a bizonyos nadrágot, ha ebben meg akarják akadályozni Alonsóékat.

Előny
Hátrány

+ Fernando Alonso

+ biztos anyagi háttér

+ motiváltság

- sok távozó

- eredménykényszer

 

Honda Racing F1 Team

Honda RA107Az elmúlt években a Honda világbajnokhoz méltó teljesítményt nyújtott. Legalábbis a téli teszteken és a nyilatkozataiban. Az eredmények azonban jócskán elmaradtak a várakozásoktól, és jöttek a mára már szokásosnak mondható pofára esések. Az idei tesztek viszont nem a Hondáról szóltak, így nem meglepő, ha ezúttal a hangzatos megszólalások is elmaradnak. Lehet, hogy pont ez kell majd ahhoz, hogy végre a pályán is bizonyítson az istálló!?

A gárda tavaly éppen Budapesten szerezte meg fennállása első nagydíjgyőzelmét, az akkor első Jenson Button is pályafutása során először pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokán. A Honda ezután félelmetes hajrát produkált, Button a magyar és a brazil futam közt (az utolsó hat versenyen) mindenkinél több pontot szerzett, beleértve a végső győztes Fernando Alonsót is. Ilyen szempontból talán a lehető legrosszabbkor jött számukra a téli szünet.

Az a szünet, ahol meglepő dolgot produkált a csapat. Ugyanis az elmúlt hónapokban síri csend uralkodott Hondáéknél, se hangzatos megszólalások, se világbajnoki tervek, de még egy optimistább nyilatkozattal is csak nagyritkán állt elő a csapat. Pedig volt azért mozgás, hiszen a technikai igazgató posztján Geoff Willist Shuhei Nakamoto váltotta, aki új aerodinamikusokat és mérnököket hozott a csapathoz. Szükség is volt a létszámnövelésre, tudniillik a Honda új szélcsatornával is gazdagodott.

Az RA107-essel azonban már nem volt minden rendben a teszteken, Barrichellóék lényegesen lassabbak voltak, mint az élmezőny. A vezetők már bejelentették, hogy a szezon második futamán, Malájziában egy javítócsomaggal felvértezve állnak rajthoz, tehát a szezon első felében nem várható kiugró eredmény a csapattól.

Ami viszont mindenképpen a gárda mellett szól, az az összeszokottság. A pilóták sem változtak, Jenson Button első győzelme után pedig valóságos ámokfutásba kezdett, ami idén is folytatódhat. Rubens Barrichellónak tavaly év elején problémái voltak az autóval, mára viszont maximálisan kiismerhette azt, így ettől fogva a brazilnak is szállítania kell az eredményeket. Ha az első versenyeken a páros nem marad le nagyon a többiektől, és ismét képes lesz egy tavalyihoz hasonló huszáros hajrára, akkor a csapat mindenképpen az élmezőnyben végezhet.

Előny
Hátrány

+ új szélcsatorna

+ tapasztalt pilóták

+ egységes csapat

- alacsony sebesség

- eredménykényszer



BMW Sauber F1 Team

BMW Sauber F1.07A csapatról talán az egyik pilóta, Robert Kubica alkotta a legfrappánsabb véleményt, amikor azt mondta: "Ha megy az autó, akkor gyors." A lengyel valóban nagyon elkapta a lényeget, hiszen a felkészülési időszak egyik legkellemesebb meglepetését a BMW okozta remek időeredményeivel. A tesztek utolsó állomásán, Bahreinben azonban a megbízhatóság már hagyott némi kívánnivalót maga után, az F1.07-es modell nemegyszer megadta magát.

A BMW tavaly tudta le első önálló évét, ami remekül sikerült, de a hároméves terv záró szakaszában, 2008-ban már az első futamgyőzelmet is be kell húznia a pilótáknak. Ehhez pedig az kell, hogy a Nick Heidfeld-Robert Kubica duó idén rendszeresen a pontszerző, sőt a dobogós helyek környékén autózzon. A páros egyébként remekül kiegészíti egymást, hiszen már az előző évben is láthattuk, hogy Kubica remek pilóta, és jobb teljesítményre sarkallja Heidfeldet is. Az egészséges rivalizálás idén is folytatódhat, ráadásul egyikőjük sem kényelmesedhet el, hiszen a roppant fiatal, ám annál tehetségesebb Sebastian Vettel bármikor beugrásra kész.

Ha a mérnökök kijavítják azokat a hibákat, amelyek Bahreinben leálláshoz vezettek, akkor a csapat felzárkózhat közvetlenül az élmezőny mögé, és szerencsés esetben akár már 2007-ben megszerezheti első futamgyőzelmét. A tavaly még Michelin gumikat használó gárda zökkenőmentesen állt át a Bridgestone termékeire, aminek főként az első néhány futamon vehetik hasznát Heidfeldék, hiszen nem mindenkinek ment ez ilyen egyszerűen. A tavalyi tanulóévet két dobogós hellyel az ötödik helyen zárta a csapat, a téli eredmények alapján idén ennél még előrébb kerülhet, és előrébb is vágyik a BMW.

Előny
Hátrány

+ csúcstechnológiás szélcsatorna

+ egészséges rivalizálás a pilóták közt

- gyenge erőforrás

- megbízhatatlan technika



Panasonic Toyota Racing

Toyota TF107A Toyotánál 2007-ben újra elővették a régi lemezt, a csapat még mindig története első Forma-1-es győzelmére hajt. A japán cégóriás idén ünnepli fennállása 50. évfordulóját, és az F1-es részleg egy futamgyőzelemmel méltóképpen emlékezhetne a jubileumra.

Persze nincs kizárva, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan a gárda az idén is zátonyra fut. A piros-fehér autók a téli teszteken viszonylag jól kezdtek, de utána erős visszaesés következett. A technikai hibák miatt a pilóták lényegében nem is tudtak folyamatosan dolgozni, pedig az autónak minden egyes kilométer jót tett volna. A japán istálló viszont profitálhat abból, hogy tavaly vergődött a Bridgestone abroncsaival, így ugyanis már van némi tapasztalata az idéntől monopolhelyzetben lévő beszállító termékeivel kapcsolatban.

A pilóták terén nem változtatott a Toyota, idén is az egyaránt rutinos Jarno Trulli és Ralf Schumacher fog küzdeni a technikával. Az olasz tavaly írta alá hároméves szerződését, ami némileg érthetetlen. Trulli kétségtelenül gyors, jó az időmérőkön, de a versenyeken általában nem alkot maradandót. Ralf kontraktusa a szezon végén jár le, így neki csipkednie kell magát, ha hosszabbítani akar, vagy valahová máshová akarja áttenni székhelyét.

Úgy tűnik tehát, hogy a Toyota most is legalább olyan messze van első sikerétől, mint amikor 2002-ben belevágott a Forma-1-es kalandba. A lelkesedés és a költségvetés továbbra sem csökken, de ha csak valami eget rengető fordulat nem következik be, akkor Ralf Schumacher és Jarno Trulli nevét idén is az eredménylisták második felében kell majd keresnünk.

Előny
Hátrány

+ kifogyhatatlan kassza

+ összeszokott pilótapáros

- megbízhatatlan technika

- alacsony sebesség

- átláthatatlan csapatszerkezet

 

Red Bull Racing

Red Bull Racing RB3A Red Bull Racing az elmúlt években neves szakembereket állított a maga oldalára, ám az igazán átütő sikerek eddig elmaradtak. A téli felkészülési időszakban nyújtott teljesítmény arra enged következtetni, hogy ez a közeljövőben nem is fog megváltozni. Pedig a gárda új autóját az RB3-ast már a sztártervező, Adrian Newey alkotta, így attól joggal várnak sokat.

Nem mintha a Newey által tervezett kasztni apróság lenne, de a csapatnak sikerült megszereznie a világbajnok Renault erőforrásait is, ám egyelőre a két egységet nem sikerült összehangolni. Az eddigi teszteken az autó túl lassúnak és instabilnak tűnt, így a régi motorosnak számító David Coulthard és a Williamstől átcsábított Mark Webber nem szövögethet merész terveket. Mindketten az idősebb generációt erősítik, és nincsenek könnyű helyzetben, hiszen egy gyenge autóval kell bizonyítaniuk, hogy még helyük van a legjobbak között a Forma-1-ben.

Az megjósolható, hogy az első futamokon, sőt talán a szezon első felében nehéz helyzetben lesz a csapat. A megbízhatóság terén mindenképpen javulnia kell az RB3-asoknak, de jelen pillanatban a sebességük alapján sem kerülhetnek a pontszerzők közé. Adrian Newey azonban már többször bizonyított, ezúttal is ismeri az autó gyenge pontjait, úgyhogy biztosra vehető a javulás. Persze nagy kérdés, hogy ez mennyi időt vesz majd igénybe, a szezon ugyanis "csak" tizenhét futamból áll...

Előny
Hátrány

+ Adrian Newey

+ biztos anyagi háttér

+ Renault motor

- sebesség

- megbízhatatlanság



AT&T Williams

Williams FW29Az egyik legnagyobb múlttal rendelkező istálló tavaly csapnivalóan rossz évet zárt, amit idén nem lesz nehéz túlszárnyalni. A csapatvezetés mindent elkövetett a javulás érdekében, és a téli tesztek láttán úgy tűnik, az erőfeszítéseknek meg is lesz az eredménye.

Frank Williams csapattulajdonos a Cosworth erőforrásait lecserélte a Toyotáéra, pedig már tavaly sem a motorokkal volt éppen a legfőbb probléma, ezen felül jó néhány tőkeerős szponzort állított a csapat mellé. A Williamsnél nem csak a nyolchengeres változott, hiszen a vezetőség is jelentősen átalakult. Patrik Head, a gárda résztulajdonosa például visszatér a kaptafához, és ismét mérnöki képességeit kamatoztatva próbál segíteni, a munkában pedig nagy hasznára lehet a Renault-tól átcsábított Rod Nelson is.

A sikertelen évek után tehát nagy a nyomás a csapaton és az FW29-esen egyaránt, de a jelek szerint a gárda nem roppan össze a teher alatt. Az új autó debütálása remekül sikerült, hiszen a tesztpilótából versenyzővé előléptetett Alexander Wurz Jerezben alig maradt el a McLarentől. A későbbi gyakorlások során néhány szokványos hiba persze felütötte a fejét, de az látható volt, hogy a Williams lényegesen megbízhatóbb lesz, mint az elmúlt években volt. Úgyhogy a riválisoknak újra számolniuk kell a már említett Wurz és a fiatal Nico Rosberg vezette kék-fehér versenyautókkal.

Előny
Hátrány

+ Toyota motor

+ tőkeerős szponzorok

+ neves szakemberek a szakmai stábban

- későn készült el az új autó

- kis költségvetés az élcsapatokhoz képest

- gyenge tesztpilóták



Scuderia Toro Rosso

Scuderia Toro Rosso STR02A Toro Rosso tavalyi debütálását is kisebb vihar előzte meg, és most is többen rázzák az öklüket a vörös bikák felé. Egy éve azzal vívták ki a legtöbb csapat ellenszenvét, hogy a mezőnyben egyedüliként engedélyt kaptak a V10-es motorok használatára. Idén nem az erőforrással, hanem a karosszériával van probléma, az ugyanis a Red Bull Racing autójának ikertestvére is lehetne. Ez mondjuk nem csoda, hiszen mindkettőnek Adrian Newey az "apja".

Ha másolat, ha nem, a Ferrari erőforrással felszerelt STR2-es csak február közepén tehette meg első kilométereit, így jókora hátrányt szedett össze már a szezon ilyen korai szakaszában is. A versenygép így is megbízhatóbb, és időnként még gyorsabb is volt, mint a nagytestvér, az RB3.

Bár a vezetőség sokáig halogatta a pilóták megnevezését, a tetszetős festésű autókat a tavalyi évhez hasonlóan Vitantonio Liuzzi és Scott Speed fogja terelgetni. Mindkét fiatal számára nagy a tétje az idei évadnak, hiszen eddig igazán egyikőjük sem dobott nagyot, és ha ez 2007-ben sem sikerül nekik, akkor minden bizonnyal elbúcsúzhatnak a versenyzéstől. Viszont ha a tesztekhez hasonlóan időnként élesben is le tudják nyomni a Red Bull versenyzőit, akkor nagy baj már nem lehet.

Előny
Hátrány

+ Ferrari motor

+ a Red Bull Racing támogatása

- későn készült el az autó

- kevés tesztkilométer

- vita a karosszéria miatt

 

Spyker F1 Team

SpykerA csapat életében az elmúlt években talán a gyakori névváltozás az egyetlen említésre méltó esemény. 2005-ben még Jordan, 2006 nagyobb részében már Midland néven futottak az autók, de az utolsó versenyeket Spykerként tudta le a gárda.

A csapat nagyon elszánt a tekintetben, hogy idén ne egy esetleges újabb névcserével kerüljön reflektorfénybe, hanem e helyett az eredményeik beszéljenek. A technikai személyzet Mike Gascoyne-nal erősödött, a karosszéria alatt pedig Ferrari erőforrások dübörögnek majd a Toyotáé helyett.

A régi kasztnihoz azonban az olasz V8-asok passzoltak legkevésbé, így a csapat decemberben és januárban tesztelés helyett inkább a gyárban fúrt és faragott. Ez még visszaüthet, hiszen így kevés adata van a csapatnak a Bridgestone gumikról, az újonc pilótának, Adrian Sutilnak pedig minden egyes méter sokat jelentett volna. A másik versenygépben Christijan Albers ül majd, a csapat tehát egy kis tapasztalattal rendelkező, de annál olcsóbb párossal próbálja meg felvenni a versenyt a mezőny hátsó régiójába tartozó csapatokkal.

Előny
Hátrány

+ a Ferrari motor

+ Mike Gascoyne

- kevés tesztkilométer

- késői bemutató



Super Aguri F1 Team

Super Aguri SA07A Super Aguri második szezonjára készül, és az jól látható, hogy van hová fejlődnie. A futamokon a sereghajtó pozíciójából általában önerejéből nem volt képes kikerülni a japán gárda, így természetesen a pontszerzés nem is sikerült. Nagy kérdés, hogy a szezon során összegyűjtött tapasztalatok és egy komplett téli felkészülés után idén mire lesz képes a "kis Honda".

Nagy felháborodást váltott ki, mikor az első teszteken a japánok lényegében egy átfestett Hondával jelentek meg. A viszály azóta már elült, de a Super Aguri idei évre tervezett autóját még senki sem látta. Az SA07-esről közvetlenül a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt hullik majd le a lepel, de senki ne csodálkozzon, ha az is kísértetiesen hasonlít majd valamelyik Hondára.

A teszteken mindenesetre hirtelen a középmezőnybe ugrott a csapat, a Toyota és a Red Bull többször is csak hátulról látta Szatóékat. Az első versenyeken azonban valószínűleg elfoglalják majd az utolsó pozíciókat, ugyanis az új autó még egyetlen centimétert sem tett meg a pályán.

Tavaly valósággal csak az nem vezette a Super Agurit, aki nagyon nem akarta. A kirobbanthatatlannak tűnő Takuma Szato mellett hárman is próbálkoztak, idén pedig a tesztkirály, Anthony Davidsoné a megtisztelő feladat, hogy valamit kicsikarjon az autóból, és bizonyítsa, versenyen is megállja a helyét. A brit érkezésével egészséges rivalizálás alakulhat ki házon belül, ami akár a csapat első világbajnoki pontjának megszerzéséhez is vezethet.

Előny
Hátrány

+ a Honda támogatása

+ a tavalyinál jobb felkészülés

+ jó teszteredmények

- vita az új autó körül

- 0 tesztkilométer az SA07-essel



Zárszó

Pillanatnyilag tehát az a két csapat tűnik a legerősebbnek, amely az elmúlt két évben hoppon maradt. Az első versenyeken szinte biztosra vehető, hogy a Ferrarit csak a McLaren tudja majd megszorongatni, de több szakértő is biztosra veszi a vörösök győzelmét.

A későbbiekben a címvédő Renault és a téli felkészülés pozitív meglepetését szolgáltató BMW nőhet fel melléjük. Az előjelek alapján a Honda hátránya nagy, a Toyotáé pedig ha lehet, még nagyobb, ráadásul őket könnyen beelőzheti a feltámadni készülő Williams is. A mezőny hátsó felében a kiscsapatok közel azonos szintre fejlődtek, így köztük izgalmas versengés alakulhat ki.

Ha a pilóták világbajnoki esélyeit nézzük, akkor mindenképpen az élre kívánkozik a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso, akinek minden bizonnyal a Ferrari duójával, Felipe Massával és Kimi Raikkönennel kell majd a legnagyobb harcot megvívnia. A Renault és a BMW versenyzői kisebb meglepetésekre képesek lehetnek, de ne feledkezzünk meg a McLaren újoncáról, Lewis Hamiltonról sem. Hogy a végén kit intenek majd le győztesként, az nehezen megjósolható, ám annyi biztosra vehető, hogy igen izgalmas évad előtt állunk.


 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak